Eerste dag! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Vera Roos - WaarBenJij.nu Eerste dag! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Vera Roos - WaarBenJij.nu

Eerste dag!

Door: veraroos

Blijf op de hoogte en volg Vera

19 Januari 2011 | Zambia, Lusaka

Hallo allemaal,

Na bijna anderhalve dag reizen ben ik gisterenavond aangekomen in Lusaka. Wel wat vertraging met de vlucht vanuit Londen en daardoor mijn aansluiting gemist, maar dat had ik in Londen al direct kunnen omboeken. Mijn bagage was er helaas niet, dat heb ik zojuist opgehaald. Ik werd opgewacht door mijn huisgenoot, Roland, en de projectmanager van VSO, George. Na wat boodschappen bij de Spar te hebben gedaan (kost hier een klein vermogen!), werd ik naar huis gebracht. Daar werd voor mij een welkomstmaaltijd gekookt en een collega van Pelum, Lea, kwam ook langs. Helaas eindigt haar placement vrijdag al.

Het huis is prima, uiteraard wel basic. Ik heb echt een ruime slaapkamer, zeker 4x5 meter. Met een inbouwkast, dus dat is al meer dan ik had durven hopen. We hebben op dit moment nog geen warm water, dat wordt vandaag (als het goed) is geregeld.

Vanochtend werd ik 08.20 opgehaald door George, wat uiteraard 08.45 werd ;-). Ik krijg vandaag uitleg over wat praktische zaken omtrent mijn placement, sim kaart geregeld en ga vanmiddag een bankrekening openen. Over anderhalf uur heb ik een afspraak bij VSO met Pelum, daar kijk ik naar uit omdat ik dan hoop wat meer over mijn opdracht te horen.
Zodra het kan, voeg ik wat foto's toe aan mijn blog. Internet is hier zoals verwacht traag en onbetrouwbaar, dus daar moet ik nog wat op vinden.

Groetjes, Vera

  • 19 Januari 2011 - 12:22

    Jeske:

    Wat cooooool! Klinkt weer helemaal vertrouwd. Succes en geniet ervan!

  • 19 Januari 2011 - 12:25

    Martine:

    Lieve Vera,
    Je bent nu dus echt weg! Fijn dat je zo warm bent verwelkomd daar. Ik kijk uit naar meer verhalen!
    x

  • 19 Januari 2011 - 12:32

    Iris:

    Joehoee, gelukkig is alles goed gegaan! En je klinkt lekker enthousiast, goed om te horen! Have fun vooral en succes daar! Ben ook erg benieuwd naar je opdracht...!

    X

  • 19 Januari 2011 - 12:33

    Iris Van Katwijk:

    Vergeten dat ik niet de enige Iris ben...!! Zal in het vervolg mijn achternaam erbij zetten ;-) ...

    x

  • 19 Januari 2011 - 12:48

    Brenda:

    Hi!

    Wat leuk dat je al een berichtje hebt geschreven en dat je een goede reis hebt gehad! Het klinkt goed, leuke ontvangst en de temperatuur is ook niet verkeerd, 26 graden zie ik hierboven.
    Leuk dat je gelijk naar Pelum gaat. Ben heel erg benieuwd hoe je het gaat ervaren, wel fijn dat warm water onderweg is!

    Heel veel succes!
    Grtjz

  • 19 Januari 2011 - 12:50

    Ronald&Sandra:

    Hoi Vera,

    Heerlijk: geen warm water, matige internet: back to basic. ;)
    Succes met de opstart en we kijken uit naar je verslagen en foto's (als die te uploaden zijn...):)

  • 19 Januari 2011 - 12:56

    Hanneke Valstar:

    he lieve Vera!

    gelukkig je bent veilig aangekomen, fijn om te horen!
    Ben benieuwd naar je opdracht!

    x Han

  • 19 Januari 2011 - 13:00

    Susanne:

    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Liefs en knuffel

  • 19 Januari 2011 - 13:08

    Esther De Bruin:

    Heeee Veer,
    Klinkt goed, vooral dat wachten op je afspraak...wen er maar aan! :-)

    dikke kus

  • 19 Januari 2011 - 14:02

    Aletta:

    Ha die Vera, goed te lezen dat je aan het settelen bent en dat je popelt om te beginnen. Weet wel dat je in Zambia bent en dat je het tempo wat kunt/moet aanpassen. Vergis je niet in Roland en Roeland, maar dat zal vast niet zo moeilijk zijn.
    Gr. en kus, Alet

  • 19 Januari 2011 - 14:04

    Leonie:

    Hi Veer, fijn dat je veilig bent aangekomen! Hoop dat jullie snel warm water hebben! (Wel even goed om dat soort dingen te horen, beseffen we allemaal weer hoe luxe we het hier eigenlijk hebben... ;-))

    Benieuwd naar je opdracht, succes met je gesprek! Dikke x

  • 19 Januari 2011 - 14:32

    Meredith :

    Hoi,
    Fijn te horen dat je goed bent aan gekomen!!! Geniet er van.
    En een knuffel van de jongens (zijn wel een beetje jaloers dat jij bij Diego bent :) )

    Spreek je snel
    Groetjes,
    Meredith

  • 19 Januari 2011 - 14:37

    Melanie:

    He Veer,

    Fijn dat je zo goed bent opgevangen. Ben benieuwd naar je opdracht.
    xxx

  • 19 Januari 2011 - 15:01

    Marjolijn (Yacht):

    Hee Vera,

    Wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Het klinkt goed zo je 1e dagen. Ben benieuwd naar al je spannende avonturen :-)

    Groetjes en geniet van alles!

  • 19 Januari 2011 - 15:02

    Carla :

    Lieve Vera,
    gelijk maar even je 1e verslag gelezen! Wat fijn dat alles verder goed is gegaan. Laat het maar even over je heen komen en wij blijven je volgen hoor! Luc en ik maken van de week even wat aan je over! Nu, meis, liefs en tot mails,xxxxxxx

  • 19 Januari 2011 - 15:07

    Nico En Sas:

    Hallo veraaa,
    goed om te horen dat alles weer op z'n pootjes terecht is gekomen.
    Veel suuk6 met je project. En de groeten vanuit je bijna buurland zuid-afrika. X

  • 19 Januari 2011 - 16:15

    Papa En Mama:

    Hé Veer, wat zijn we blij dat je goed bent aangekomen, dat je koffer er gelukkig al is en dat je zo snel een weblog hebt. Wat hebben er al veel mensen gereageerd. Wij hebben je al een sms-je gestuurd, maar willen ook via deze weg wat van ons laten horen. We kijken uit naar de volgende mail en wensen je veel succes en liefs van ons ( en allebei de oma's) x
    P.S. leuk dat we zo ook iets van Nico en Sas lezen!

  • 19 Januari 2011 - 19:07

    Roeland:

    He lief!
    Wat een leuk blog en veel mooie reacties.

    En die Roland, wat een geluksvogel. :-)
    (nog bedankt voor het sms-en Roland)

    Back to basic..geniet er van. Ik hoop dat er geen spinnen in die inbouwkast zitten.

    Hier in Nederland hebben we een strak blauwe lucht, 30 graden, en alle Nederlanders hebben een week vrij gekregen om op het strand te liggen... ;-)

    dikke kus,
    geniet van het avontuur!

  • 19 Januari 2011 - 19:47

    Bram En Mariska:

    Lieve Vera,

    Heerlijk om al zo snel van je te horen dat je veilig bent aangekomen! Raar inderdaad dat je nu echt vertrokken bent. Ik ga zoveel mogelijk proberen je te volgen en hou je op de hoogte van alle ontwikkelingen hier.

    Tot snel via de digitale snelweg en succes met alle beginnetjes

    Bram & Mariska

  • 19 Januari 2011 - 20:11

    Inge:

    Hey Veer!
    Klinkt goed allemaal, heb je niet meer gesproken maar snap dat je wel andere dingen te doen had voordat je vertrok, haha Leuk om van je te horen en ga je natuurlijk in de gaten houden de komende tijd, :) Veel plezier!
    X

  • 19 Januari 2011 - 20:19

    Kristien:

    Je bent er! Spannend! Ik ben heel erg benieuwd naar al je belevenissen en kijk uit naar je updates!

  • 19 Januari 2011 - 20:24

    Kristien:

    ps. Je "Sabon-bon" houd ik lekker hier, zodat je je met warm water weer kan opfrissen als je weer terug bent (leuk vooruitzicht op je eerste dag:-))

  • 19 Januari 2011 - 21:12

    Roelof:

    Er zitten ALTIJD spinnen in inbouwkasten.....ook wel bekend als inbouwkastspinnen....WEES BLIJ! Die eten de kakkerlakken tenminste op!

  • 19 Januari 2011 - 22:31

    Jannie:

    Hallo Vera,

    fijn te weten dat je goed aangekomen bent, wat een reis. We gaan je zeker volgen en hopen dat je een leuke tijd zult hebben.

    Veel liefs
    jan en Jannie

  • 20 Januari 2011 - 01:06

    Paul Knappe:

    YAHOO!! Mooi dat je er bent meisje Roos!! Geniet van dit mooie avontuur! Fijn ook dat je gelijk al een stekkie hebt!
    TIP: je kunt via je menu een up-load programma installeren op je laptop. Programma plaats foto's automatisch bij laatste artikel, gaat sneller dan via de site en als verbinding wegvalt gaat het programma door waar hij gestopt was als verbinding weer terug is: werkt heel goed weet ik uit ervaring ;-)

  • 20 Januari 2011 - 02:14

    Jimme:

    Hi Vera. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik zal je verslagen met plezier (en waarschijnlijk wat jalousie) lezen. Ik dacht gisteren nog aan je en het schoot me te binnen dat ik vergeten was je te bellen om je een goede tijd te wensen. Sorry en hierbij dan :)

    Ik hoop dat het een prachtige ervaring voor je zal zijn. En dat je me goed jaloers kan maken met je reis verslagen.

    Enjoy!
    Jimme

    Ps. Ik heb wel de facebook "vind ik leuk" butten geklicked, maar dat slaat niet op het vliegtuig missen, de dure supermarkt en geen warm water hebben. Hahahaha

  • 20 Januari 2011 - 12:51

    Lies En Martijn:

    Hi Veer,

    Fijn dat je goed bent aangekomen, dat je bagage er is, kun je je kamertje fijn een beetje gezellig gaan maken!

    Ik ben benieuwd naar je opdracht, zet ze maar flink aan het werk daar! :-)

    Take care!!

    Dikke kus

  • 20 Januari 2011 - 13:29

    Alma De Haan, RIS:

    Hallo Vera,

    Haha, wat herkenbaar! Fijn dat je goed aangekomen bent! Ik wens je veel succes en geniet van je tijd in Zambia!

    Groet, Alma

  • 24 Januari 2011 - 08:08

    Paul Knappe:

    Ben ik nog een keertje: jouw huisgenoot Roland kent mijn huisgenoot Sarah goed! Grappig he? Een grote VSO familie ;-)

  • 24 Januari 2011 - 09:53

    Annette :

    Ik heb je helemaal geen gedag meer gezegd.. shame on me. Ik hoop dat je een fantastische tijd hebt in Zambia, met heel veel mooie ervaringen! Ga je blog volgen,

    groetjes Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 28 Nov. 2010
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 31157

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: