Introductie training in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Vera Roos - WaarBenJij.nu Introductie training in Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Vera Roos - WaarBenJij.nu

Introductie training in Lusaka

Door: veraroos

Blijf op de hoogte en volg Vera

23 Februari 2011 | Zambia, Lusaka

Hoi,

Deze week is de inductie training voor VSO in Lusaka. Afgelopen zaterdag zijn alle nieuwe volunteers aangekomen. We zijn nu met een groep van 16 personen uit met name UK en Nederland, maar ook een aantal collega’s uit Canada, USA, Uganda en India. De Nederlanders had ik al leren kennen tijdens de andere VSO trainingen in Nederland. Het is heel erg leuk om elkaar weer te zien!!!

Zaterdagochtend werd ik om 8 uur ’s ochtends verwacht op de trainingslocatie bij de universiteit van Lusaka. De andere VSO’ers vertelden me dat ik er echt niet voor 12 uur heen hoefde te gaan. Maar braaf als ik ben, was ik er netjes 10 voor 8 en reed de bus van VSO een paar seconden eerder het terrein op. Dat was dus een mooie meevaller. Ik deel de kamer samen met mijn Ugandese collega, zij gaat bij de Country Desk van Pelum aan de slag. Helaas een kamer zonder warm water en douche, daar had ik toch wel een beetje op gehoopt deze week. Dus douchen doe ik deze week bij de Nederlandse VSO’ers op de kamer…

Zaterdag ben ik met de meiden naar het winkelcentrum Arcades geweest. Konden zij mooi bijkomen van de reis en het was voor mij eigenlijk ook de eerste keer om op zaterdag rustig overdag een drankje te drinken. Zondag begonnen we met een bustour door Lusaka. De buitenwijken had ik nog niet eerder gezien, ook kregen we een (zéér uitgebreide…) rondleiding bij de woning van de voormalige president van Zambia. We eindigden de tour met een braii waar ook veel van de huidige VSO’ers bij waren.

De afgelopen dagen hebben we heel veel informatie gekregen over de Zambiaanse politiek, cultuur, talen, gezondheid, enz. En de avonden hebben we uiteraard weer lekker gegeten. En het zal jullie niet verbazen dat we vanavond weer met elkaar uit eten gaan…dit keer bij de Indiaan Mahawk’s. Maar gisterenavond hebben Anneke en ik gewoon bruine boterhammen als avondeten op, dat is echt een luxe product hier.

Komend weekend ga samen met Helen, Anne en Stephanie naar Chipata. Daar is de Inchwala/Nchwala (?) ceremonie. Ik heb er maar mazzel mee dat ik weer een weekend de stad uit kan om zo iets bijzonders mee te maken. Daar praat ik jullie volgende week weer over bij!

Ik heb deze week ook nog geprobeerd wat te bellen via internet, maar omdat de verbindingen zo onwijs traag zijn, werkt dat helaas niet. De enige twee manieren om mij dus te contacten, blijven via e-mail en m’n Zambiaanse mobiel. Ik voeg ook wat foto's toe, o.a. een nerden foto van Sanne, Anneke en mijzelf in een poging op internet te komen ;-)

Groetjes!
Vera

  • 23 Februari 2011 - 13:46

    Jan:

    Klinkt als een heerlijke vakantie die jij daar hebt ;)
    We zullen je vrijdag missen!

  • 23 Februari 2011 - 14:39

    Marjolijn:

    Wat een leuk verhaal weer Vera, krijg spontaan zin om ook te gaan :-)

    Groetjes aan de meiden, en geniet lekker van jullie ICT!

    Groetjes Marjolijn

  • 23 Februari 2011 - 16:19

    Carla.:

    Ha Veertje,
    net je verslag weer gelezen hoor! Wat heerlijk met al die maaltijden er bij hé?En wat een leuke foto's zeg! Oma is bij ons en zij durft niet meer naar zolder waar onze computer staat ,dus heb ik jouw verslag uitgeprint en heeft zij het net gelezen! Nu, meis, blijf genieten en ik hoorde van oma dat het met Roeland ook goed gaat, dus wat wil je nog meer hé?Ook groeten van Luc, die net binnen komt en na het eten brengen wij oma weer naar haar huisje.Andra eet ook een hapje mee, dus die komt ook zo. Fijne dag verder en lieve groeten van mij, Carla,xx

  • 23 Februari 2011 - 16:24

    Oma Roos:

    Lieve Vera,
    ik ben bij Carla en Luc. Gisteren heeft Carla mij opgehaald. Mijn voeten een behandeling gehad en vanmiddag nieuwe kleren gekocht voor Ab zijn verjaardag! Na het eten ga ik weer naar Den Haag. Ik heb net je laatste verslag gelezen. Leuk hoor! Veel liefs van oma Roos, xxx

  • 23 Februari 2011 - 16:41

    Olivier:

    Nog een paar van dit soort verslagen en ik weet wat onze volgende vakantiebestemming gaat worden. Wel vervelend dat gebraai de hele tijd ;-)

  • 23 Februari 2011 - 17:00

    Lé:

    Hi Veer,

    Klinkt allemaal erg relaxed en gezellig! Ben heel blij dat er zo veel leuke collega-VSO'ers zijn waar je zo veel mee meemaakt! Met deze verhalen zou je bijna vergeten dat je naast al die leuke dingen vooral heel erg goed bezig bent daar!! ;-) Geniet van alle bijzondere dingen die je meemaakt/ziet en denk vooral niet aan de sneeuw (!) die hier tussendoor nog steeds valt... Veel liefs

  • 23 Februari 2011 - 18:51

    Lies:

    Hi Veer,

    Wat klinkt het allemaal weer leuk, echt fantastisch wat je allemaal mee maakt!

    Wat was het heerlijk om je maandag weer effe te spreken zeg, ik ga je later deze week nog ff een keer bellen om je nieuwste gossip weer te horen.. :-)

    Take care!

    Liefs en kus!


  • 23 Februari 2011 - 20:09

    Jil:

    Jaaaaa en ik hier maar aan de andere kant als nerd proberen te skypen met je, maar da werkt dus nie! Nou ja beeld ons maar in als sneeuwpop. Ik zat net in de trein uit Amsterdam vandaan en moest aan je denken, gezellig als je er straks weer bent, kunnen we weer samen treinen. Niet dat je snel terug moet komen hoor, ga eerst je avontuur daar maar afmaken...klinkt allemaal veel te interessant ;-)

  • 24 Februari 2011 - 13:06

    Roland:

    Toch je blog maar even opgezocht en gaan lezen, ook leuk om te lezen als je er zelf bij bent geweest.

    Veel plezier in Chipate dit weekend!!

  • 28 Februari 2011 - 11:05

    Mariëlla:

    Wat leuk om je zo te volgen Vera! Volgens mij heb je het helemaal naar je zin met je nieuwe collega's en vrienden daar. Wij missen je wel hoor, hier op het HK. Maar ja, we doen het ermee...
    Lieve groetjes Mariëlla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 28 Nov. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 31156

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: